Pierwszy dzień jesieni

Dziś powitaliśmy pierwszy dzień kalendarzowej jesieni. To bardzo wyrazista pora roku, cechująca się dwoma zupełnie odmiennymi obliczami. Z jednej strony maluje świat w piękne, mieniące się odcieniami żółci i czerwieni barwy, a z drugiej przynosi słotę, szarugę i coraz krótsze, skąpane w sennej melancholii dni.

Nie dziwi zatem, że to właśnie ta pora roku wywołuje u różnych ludzi skrajnie odmienne odczucia i inspiracje. Weźmy jako przykład inspirowane jesienią wiersze. Podczas gdy u jednych poetów jawią się one jako bardzo optymistyczne formy miłosnych wyznań i subtelnych erotyków, to spod piór innych wypływają strofy pełne smutku, żalu, niepokoju i śmierci.

A jakie odczucia i inspiracje jesień budzi w Was?

Komentarze

  1. Witaj :) wpadam z rewizytom, miło mi,że mnie odwiedziłeś, mam nadzieję,że to nie ostatni raz. Nie często panowie odwiedzają takie strony :)
    Nie dziwne ,że jesień wywołuje takie skrajne czasem emocje, jedni ją nienawidzą inni uwielbiają, bywa też depresyjna, mnie dobrze się kojarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Interesuje mnie każda odsłona artyzmu, więc z pewnością jeszcze nie raz zajrzę do Ciebie.
      Jesień to moja ulubiona pora roku.
      Pozdrawiam! ;)

      Usuń
    2. Będzie mi bardzo miło, jeśli ponownie do mnie zajrzysz :)ja zrobię to na pewno, miłego dnia :)

      Usuń
  2. Jesień ma swoje zalety, jednak zdecydowanie bardziej wole lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem często jest dla mnie za gorąco, ale w ogólnym rozrachunku każda pora roku ma swój urok.
      Pozdrawiam miło. ;)

      Usuń
  3. Kocham jesień :) Jesień i zima to moje ulubione pory roku :)

    Uwielbiam też jesienne wiersze :) mają 2 sobie niezwykły urok :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Czyli w klimacie takiej "polskiej złotej jesieni". ;)

      Usuń
  5. Jesień lubię za jej kolory.
    Wolę zdecydowanie wiosnę 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej lubię jesień. To właśnie pokazuje jak różnorodni jesteśmy jako ludzie, ale dzięki temu świat nie jest nudny. ;)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Są bardzo inspirujące. ;)
      Mirek pozdrawia Mirkę! :D

      Usuń
  7. Witaj Mirku, tak jak napisałeś jesień ma wiele odcieni. Kilka dni temu całodzienny deszcz, szaruga i wichura zamknęły mnie w dołku. Dzisiaj w moje okno zagląda jesienne słonko, przeszkadza mi trochę w pisaniu ale powoduje ,że chce się żyć ,że świat, mimo pandemii, jest piękny. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, pandemia zdominowała teraz myśli i emocje, ale mimo to trzeba patrzeć optymistycznie. ;)
      Dużo zdrowia, szczególni w tym trudnym dla nas wszystkich czasie!

      Usuń
  8. jesienna aura choć nie barwy - jest niczym me ubranie,
    nie mogę jej nie lubić, o czarnowłosy Panie!
    dziękując za poezji przypomnień kilka wersów
    zagrałeś na uczuciach bolesnych bo najszczerszych,
    w podzięce zechciej przyjąć opowieść o boginiach,
    gdzie śmierć wbrew woli żywych swój macabre danse zaczyna


    OdpowiedzUsuń
  9. żałoba fruwająca na ziemi przystanęła,
    trząsnęła bielą skrzydeł, swój taniec rozpoczęła -
    spod maski krwawe oczy szukają już ofiary,
    czerń bólu i krzyk niemy to Wojowniczki dary

    jak rozkaz echo głosu ni kruka ni też wrony
    zwołuje wnet boginie ubrane jeno w szpony
    z łez perły Ich - z kości zaś są - pierścienie
    po uczcie nad dachami snują się śmierci cienie

    ma rada prosta - człecze - we mgle wiatru unikaj,
    gdy słyszysz szumy skrzydeł - ja para wodna - znikaj,
    nie próbuj zedrzeć maski, nie zerkaj w twarze śmiało,
    boginie bez litości - zedrą ci skórę całą!!!

    kra-kra-kra-kra-kra-kra-kra...

    (słów parę o Morrigan)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.
      Dziękuję za intrygujące strofy i pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Lubię jesień tą kolorową, słoneczną, kiedy zamienia się w taką ponurą, tracę do niej sympatię.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz